Državna (kraljevska) ugarska željeznica započinje povezivanje Osijeka i Slavonije s Mađarskom već oko 1860.-ih godina. Za projekte i izgradnju osječke željeznice bio je zaslužan inženjerski odjel državne željeznice iz Budimpešte. Gradnja željeznice intenzivirala je trgovinu robe s područja Osijeka i Slavonije. Do danas sačuvane vrijedne zgrade koje imaju vrijednost zaštite kulturnog dobra unutar Kompleksa željeznice Osijek su slijedeće: Zgrada glavnog željezničkog kolodvora, Skladišta uz Kolodvor, Vodotoranj, Upravna zgrada – nekadašnji radnički stanovi, Okretnica, Stara hala za servisiranje, Nova hala za popravak vučnih vozila TSŽV pogon Osijek, Stara operatika, Stolarija, Skladište željezničke opreme, Nadstrešnica za smještaj lokomotiva, Hala za servisiranje parnih lokomotiva, Tokarija.
[adrotate group=”1″]Lokacija: Osijek
Klasifikacija: kulturno-povijesna cjelina
Vrijeme nastanka: 19. st. do 20. st.
Autor: Inženjerski odjel državne željeznice iz Budimpešte
Tražite smještaj? >>>Provjerite ponudu i rezervirajte odmah!
Pogodnost za više od 100.000 putnika >>>Za 9,95 eura mjesečno ovim javnim prijevozom neograničeno po cijeloj Hrvatskoj
Oznaka kulturnog dobra: P-5465
Vrsta: nepokretno kulturno dobro – kulturno – povijesna cjelina
Pravni status: preventivno zaštićeno kulturno dobro
Nadležni konzervatorski odjel: Konzervatorski odjel u Osijeku
Kontakt adresa KO: Kuhačeva 27, 31000 Osijek
Telefon: 031/ 207-400
Koje popuste možete ostvariti prilikom vožnje autobusom? Što ako ne iskoristite povratnu kartu? Provjerite u članku Popusti na putovanje autobusomNe vidite cijenu autobusne karte?
Korisni savjeti za putovanje autobusom
Izreke, misli, aforizmi i puno Murphyjevih zakona o putovanju
Vicevi o putovanju
Izazov: možete li točno odgovoriti na ovih 12 pitanja o Hrvatskoj? Kviz Hrvatska